uutiset

mestari zhengci: kun "fanbai" soi macaossa, taifuuni "capricorn" ohitettiin

2024-09-17

한어Русский языкEnglishFrançaisIndonesianSanskrit日本語DeutschPortuguêsΕλληνικάespañolItalianoSuomalainenLatina

6. syyskuuta 2024 macaossa avattiin suurenmoinen buddhalainen kulttuuritapahtuma – kiinan buddhalainen laulukonsertti ja rauhankellon soiton rukoustapahtuma. muutama päivä ennen tapahtumaa taifuuni "capricorn" sai kaikki huolestumaan vaikuttaako huono sää tapahtuman sujuvaan etenemiseen? buddhalainen käsitys harmonisesta rinnakkaiselosta luonnon kanssa näyttää kuitenkin heijastuvan tällä hetkellä, ja taifuuni "kauris" ohittaa yllättäen tämän maan. mestari zhengci tallensi artikkelissaan yksityiskohtaisesti, mitä tapahtui viime päivinä ja hänen henkistä matkaansa, jolloin voimme nähdä ilahduttavan ja vauras uuden buddhalaisuuden macaossa.

teksti / mestari zhengci

monta vuotta myöhemmin astuin takaisin macaoon

syyskuun alussa 2024 minut kutsuttiin macaoon osallistumaan kiinan buddhalaisen laulukonserttiin ja peace bell ringing prayer -tapahtumaan.

löysin äskettäin kirjan verkosta ja lähdin taas matkaan keskittyen matkauraani, jota rakastan edelleen niin paljon. tämä kirja on opettaja he jianmingin kirjoittama "buddhism in macau". tiedän myös, että runous ja etäisyys eivät ole missään muualla, etenkään käytännössä ja elämässä. mutta sydämessäni kävelee aina yksi pää. en tiedä miksi, mutta joskus elämä on kuin kävelyharjoitusta. itse asiassa en aina ajattele, minne haluan mennä ihmisenä, haluan vain mennä ulos katsomaan tätä maailmaa.

meren rannalla sijaitseva macao näyttää kaukaa katsottuna hyvin vieraalta. otimme saiwan-sillan, macaon kolmannen sillan, ja se osoittautui hengqiniksi zhuhaissa sivussa. kun ajoimme macaon uudelle alueelle, näimme kukoistavan uuden kaupunginosan rakenteilla, mikä oli erittäin jännittävää. macao näyttää niin kauniilta ja kauniilta kaupungilta. minulla on jo alustava käsitys ja käsitys hongkongista ja taiwanista. mitä tulee macaon buddhalaiseen tilanteeseen ja ekologiseen ympäristöön, mieleni on täysin tyhjä ja tiedän hyvin vähän. kuitenkin alkuvuosina minulla oli suhde mestari kuan jingin, macaon hyväntekeväisyysyhdistyksen puheenjohtajan kanssa kuudennessa patriarkkatemppelissä heyuanissa, guangdongissa. minun kohtaloni oli myös astua tänne monta vuotta myöhemmin mestari kuanin kanssa jing.

buddhalaisuus on aina ollut taivaallinen kohtalo.taifuuni "kauris" itse asiassa ohitti macaon

sattumalta "kauris"-nimisen taifuunin sanotaan saapuvan macaoon. nimi muistuttaa myös buddhalaisuuteen liittyvää substantiivia. mestari pu zheng ja minä kävelimme lyhyen ympyrän kadulla vapaaehtoisen ohjauksessa. en uskaltanut mennä liian pitkälle, koska oli jo ennustettu taifuuni ja tuuli kadulla voimistui vähitellen. kiirehdimme takaisin hotellille ja pysyimme hiljaa.

se oli hyvä ja normaali seuraavana aamuna kello 7 asti. aamiaisen syömisen ja huoneeseen palaamisen jälkeen kello ei ollut vielä keskiyö ja ikkunalasissa oli harvassa sadepisaroita. ulkona olevat kauniit maisemat hämärtyvät myös pilvistä ja sumuista. nähdessään, että ulkona satoi todella kovaa, satunnaiset sadepisarat täyttivät ilman ja maan tanssien tuulen mukana.

sanomme usein, että buddhalaisuus on aina muodostanut kohtalon, ja tämä lause vahvistuu tällä kertaa hyvin. macao on lootuskukilla siunattu kaupunki tämä siunaus on myös laajamittainen buddhalainen tapahtuma, joka järjestetään macaon isänmaahan palaamisen 25-vuotispäivänä. vaikka taifuunivaroitus annettiin macaossa, taifuuni ohitti myöhemmin macaon ja sulku poistettiin 6. syyskuuta kello 2 iltapäivällä. tämän vuoksi tapahtumaa voidaan jatkaa normaalisti. kuten sanonta kuuluu, taifuunit ovat vertaansa vailla, ja kaikki täällä ovat nähneet, että macaon tulevaisuus on vielä parempi, koska myrskyn jälkeen tulee sateenkaari.

kiina fanbai -konsertti,katsotaanpa vauras uusi buddhalaisuus macaossa

syyskuun 6. päivän iltana macaon buddhalaisen hyväntekeväisyysjärjestön isännöimänä ja hangzhou lingyinin temppelin, suzhou hanshanin temppelin ja macaon bodhi-temppelin isännöimänä kiinalaisen buddhalaisen buddhalaisen temppelin "kultainen lootus kukkii ja onnellisia sydämiä yhdistävä" pidettiin juhlimaan 75. kiinan kansantasavallan perustamisen vuosipäivä ja 25 vuotta macaon paluusta isänmaahan konsertti ja rauhankellot soivat rukoustapahtuman käyntiin macaon studio city arenalla. buddhan valo tapahtumapaikalla oli häikäisevä, tapahtuma oli ennennäkemätön, rikas ja lupaava.

mahdollisuus järjestää niin laaja siunaustapahtuma macaossa tänä vuonna on saanut vahvan tuen mestari jieshengiltä, ​​macaon buddhalaisen yhdistyksen presidentiltä ja bodhi zen academylta. olemme nähneet ilahduttavan ja vauraan buddhalaisuuden macaossa kirjoittaminen on uusi luku macaolle. historia muistaa tämän päivän, ja macaon yhteiskunta ja buddhalainen yhteisö muistaa myös tämän päivän ikuisesti.

wynn palacessa järjestetyssä jiangsu-zhejiang-shanghai-ystävyysjuhlissa läsnä olleet vieraat ylistivät yksimielisesti kiinan buddhalaisen yhdistyksen macaossa järjestämää siunaustapahtumaa niin merkitykselliseksi. olen myös erittäin onnellinen. tämä on laajamittainen tapahtuma, jonka buddhalainen yhteisö järjestää läheisessä yhteydessä kauppakamarin kanssa. se on myös uusi ja hyvä yhteydenpito, josta kannattaa ottaa oppia.

kun macao järjestää niin laajan siunaustapahtuman, temppelin vastaanottokyky saattaa olla hieman riittämätön ashramin rajallisen mittakaavan vuoksi. onneksi suuria buddhalaisia ​​tapahtumia järjestetään nyt kuitenkin yhä useammin temppelien ulkopuolella. buddhalaisuuteen uskovien yritysten määrä sekä tukemaan ja aktiivisesti pyrkivien ihmisten määrä yhteiskunnassa kasvaa päivä päivältä, mikä edistää buddhalaisuuden myönteistä vaikutusta ja leviämistä yhteiskunnassa sekä heijastaa hyvää vuorovaikutusta ja kehitystrendejä. tällä kertaa mestari kuanjingin testamentin ansiosta kuuluisat temppelit, kuten lingyin-temppeli hangzhoussa ja hanshan-temppeli suzhoussa, sekä dharma protector foundation -säätiö macaossa sekä yang-perheen herra yang xun ja hänen rising sun -ryhmänsä, kaikki osallistuivat innokkaasti, tukevat aktiivisesti näitä julkisen hyvinvoinnin buddhalaisia ​​toimia.

viisauden lamppu ei koskaan sammu,aktiviteetit vanhin jianzhaon kuoleman kuudennen vuosipäivän muistoksi

elämä vaikuttaa elämään, ja bodhit vaikuttavat bodhi-ihmisiin. kohtalon myötä osallistuimme myös muistotilaisuuteen vanhin jian zhaon kuoleman kuudennen vuosipäivän muistotilaisuuteen. tämä oli vanha mestari, joka edusti macaoa buddhalaisessa toiminnassa mantereella useammin noin 20 vuoden aikana. tämä oli ensimmäinen kerta, kun astuin hänen ashramiinsa macaossa ja näin tämän muinaisen temppelin ja viereisen nykyaikaisen vanhainkodin rakennuksen. nämä rakennukset todistavat hänen kovasta työstään macaossa, yrityksen perustamisen vaikeudesta ja hänen erinomaisesta panoksestaan ​​buddhalaisten hyväksi. yhteisö macaossa. hän ei ole enää elossa, mutta jättämänsä buddhalaisen temppelin kautta tämän vanhan mestarin muistotoimintamme tänään ja monien uskovien osallistuminen riittää osoittamaan hänen ylevän asemansa ja kauaskantoisen vaikutuksensa macaon buddhalaisessa yhteisössä. mestari mingsheng, kiinan buddhalaisen yhdistyksen varapuheenjohtaja, puhui suuresti vanhasta mestarista ja tunnusti täysin hänen panoksensa.

on monia mielenkiintoisia asioita. esimerkiksi macaon sar:n pääjohtaja tuli myös osallistumaan kiinalaisen buddhalaisen fanbai art troupen macaoon järjestämään siunausmusiikki-iltaan. onnistuneen päättämisen jälkeen hän otti ryhmäkuvan esiintyjien kanssa samalla lavalla. puheessaan hän sanoi, että tämänillan onnistunut esitys antoi hänelle mahdollisuuden ymmärtää uudelleen toisenlaista buddhalaisuutta. samalla hän sanoi myös, että tällaisen toiminnan kautta jokainen voi ymmärtää uudelleen erilaista macaoa.

on kulunut 75 vuotta suuren isänmaamme, kiinan kansantasavallan, perustamisesta, ja on myös 25 vuotta macaon paluusta isänmaahan. kuinka upea onkaan vahva isänmaa! mikä upea macao! kultainen lootus on täydessä kukassa, ja sydämet ovat yhteydessä!

jumala siunatkoon kiinaa! olkoon maailmanrauha! olkoon ihmiset onnellisia!